Ny Teknik
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Prenumerera
  • Logga in
  • Logga ut
  • Min sida
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Populärt
    • 5g
    • Ai
    • Android
    • Apple
    • Batterier
    • Crispr
    • Google
    • Rymden
  • Hett inom Fordon
    • Autonoma fordon
    • Elon Musk
    • Elbilar
    • Ellastbilar
    • Flygplan
    • Kia
    • Laddhybrider
    • Polestar
    • Tesla
    • Volvo cars
  • Sektioner
    • Ny Teknik Insight
    • Hållbar Industri
    • Debatt
    • Elbilar
    • Fordon
    • Innovation
    • Karriär
    • Klurigheter
    • Krönikor
    • Podcast
    • Teknikhistoria
    • Tester
    • Startup
    • Story
    • Nytt från Ny Teknik
  • Ny Teknik
    • Annonsera
    • Cookies
    • Nyhetsbrev
    • Om oss
    • Prenumerera
    • PUL
    • Redaktionen
    • FAQ
    • Tipsa oss!
    • Talande webb

Uruselt säkerhetsresultat för skåpbilar får Euro NCAP att ryta till

Tillverkare måste ta klivet upp när det kommer till säkerhetsarbetet. Den beska kritiken skickar Euro NCAP efter att ha säkerhetstestat 19 skåpbilar.

Så bra höll lastnäten i Villaägarnas krocktest

Volvo kör sitt mest extrema krocktest någonsin

Hyundais oväntade betyg – sjönk till en stjärna i NCAP-testet

Tesla får bästa säkerhetsresultatet

Här testas Koenigseggs nya modell skoningslöst

Krocktestade Nissan-bilen fick det sämsta resultatet någonsin

Här är orsakerna till att Sverige är mest trafiksäkert i hela EU

Fiaskot: Här är bilen som fick noll stjärnor i krocktestet

Nytt test: Volvo klarar krocken bäst

Bättre beräkningsmodeller ska ge färre krocktester

Krockdockan tar plats i baksätet 2019

Krocktest avslöjar dålig säkerhet i pickup

EU-godkänd bil tar frontkrock bättre

Bara två småbussar klarar krocktest

Sex av tio billiga bilbarnstolar underkändes

Småbilarna som mosades i krocktest

Hunden lever farligt i bilen

Volvo får toppnoteringar i krocktest

Första kinesiska bilen i krocktoppen

Här är landet där nya bilar är dödsfällor

Gyron krockar fram siffror ur dockorna

Katastrofvärden för småbilar i krocktest

Noll stjärnor för kinabil i krocktest

NyTeknik


Ny Teknik bevakar och skriver om ny teknik inom områden som fordons-industri, innovation, digitalisering, bygg, miljö, it och telekom. Ny Teknik skriver också om nya entreprenörer, life science, industrins utveckling och automatisering och hur tekniken förändrar samhället.

Tidningen Ny Teknik riktar sig till ingenjörer, it-specialister, teknikkonsulter, forskare, beslutsfattare och allmänt teknikintresserade människor. Ny Tekniks mål är att hålla dessa personer uppdaterade med de senaste och viktigaste nyheterna, reportagen och trenderna inom teknikutveckling – både för jobbet och för fritiden




Ny Teknik kommer ut på både webb och papper. På sajten nyteknik.se uppdaterar vi varje vardag med de snabbaste och mest pålitliga nyheterna och analyserna i teknik-Sverige.

Att Ny Teknik skulle börja ges ut blev officiellt 17 maj 1967. Den 26 oktober samma år kom första numret ut. Tidningen är i dag en del av mediehuset Ny Teknik Group Sverige AB. Bland mediehuskollegerna finns Arbetarskydd, Lag & Avtal, och Teknikhistoria.




HÅLL DIG UPPDATERAD MED VÅRT NYHETSBREV!

BEVAKA NYHETER

Facebook
Instagram
Twitter
Linkedin
Linkedin Jobb
RSS

PRENUMERERA

Bli prenumerant
Min sida

Har du en fråga om din prenumeration?
Kontakta kundtjänst
Vanliga frågor

KONTAKT

Thomas Peterssohn Chefredaktör och ansvarig utgivare

Redaktionen
08-796 66 00

POSTADRESS

Ny Teknik
Ny Teknik Group
Box 6323
102 35 Stockholm

TIPSA OM NYHETER

E-post
08-796 66 00
Läs mer här

ANNONSERA

Produktannonsera Platsannonsera

© 2023 NY TEKNIK • FAQ • OM COOKIES • VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY • ALLMÄNNA VILLKOR FAKTURA • SITEMAP All information är upphovsrättsskyddad. Citera gärna men ange källa.