Energi

Kunderna ger eljättarna sämst betyg

Foto: Pixabay

Gapet är stort mellan de elhandelsbolag som får bäst respektive sämst betyg när Svenskt kvalitetsindex (SKI) mäter kundnöjdheten inom energibranschen.

Bland bolagen i botten när privatkunder ger betyg finns jättarna Fortum, Vattenfall och Eon, som får betyg under godkäntgränsen 60.

I toppen finns elbolag fokuserar på hållbar och förnybar energi, eller har en stark lokal anknytning: OX2 Vindel, Luleå energi och Trollhättan energi.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här