Ny Teknik
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Prenumerera
  • Logga in
  • Logga ut
  • Min sida
  • Tech
  • Energi
  • Elbilar
  • Hållbar Industri
  • Fordon
  • Debatt
  • Karriär
  • Lediga jobb
  • E-tidning
  • Populärt
    • 5g
    • Ai
    • Android
    • Apple
    • Batterier
    • Crispr
    • Google
    • Rymden
  • Hett inom Fordon
    • Autonoma fordon
    • Elon Musk
    • Elbilar
    • Ellastbilar
    • Flygplan
    • Kia
    • Laddhybrider
    • Polestar
    • Tesla
    • Volvo cars
  • Sektioner
    • Ny Teknik Insight
    • Hållbar Industri
    • Debatt
    • Elbilar
    • Fordon
    • Innovation
    • Karriär
    • Klurigheter
    • Krönikor
    • Podcast
    • Teknikhistoria
    • Tester
    • Startup
    • Story
    • Nytt från Ny Teknik
  • Ny Teknik
    • Annonsera
    • Cookies
    • Nyhetsbrev
    • Om oss
    • Prenumerera
    • PUL
    • Redaktionen
    • FAQ
    • Tipsa oss!
    • Talande webb

Jättelastbilen ”Megatruck” ska vara bättre för miljön

"Megatruck" är över 25 meter lång – och ska minska Seats koldioxidutsläpp med 5,2 ton per år. Detta genom att ta fler bilar per transport.

Sågar vätgaslastbilar – ser batteridrift som överlägset

Volvo Groups franska militärlastbil imponerar

Här krocktestas lastbilen som kör USA:s kärnvapen

Deras dieselmotor har en verkningsgrad på 50 procent

15 delstater sätter en tidsgräns för fossildrivna lastbilar

Premium

Nikolas superbatteri skakar om branschen

Scania levererar bilar till tyska elvägar

Mercedes-Benz fjärrstyrda lastbil kommer till Sverige

Hemlighetsmakeriet är över – här är nya el-lastbilen

EU vill minska lastbilsutsläpp med 30 procent

Lastbilen kan bli platt som ett Ikea-paket

Företag vill ha renare lastbilar

Volvochefen: ”Trodde aldrig vi skulle få se en fullelektrisk tung lastbil”

Volvo säljer eldriven lastbil nästa år

25-åringens el-lastbil ska utmana Tesla Semi

Nu börjar Daimler leverera ellastbilar

Så ska lastbilskapningar stoppas

Lastbil körde in i människor

Scania: Tveksamt om bromsystemet stoppade lastbil

Scania: Därför slog inte nödbromsen till

Här är Mercedes nya elektriska lastbil

Tyngre lastbilar ska tillåtas

Navistar kan öppna USA för Scania

E-handel sätter press på el-lastbil

Volvo sätter fartrekord med lastbil

Första nya Scanian detta sekel

Bamselastbilar i skogen bäst för miljön

Chevrolet tillbaka som lastbil

Här rullar självkörande lastbilen ut i trafik

Krockskydd i ny aluminiumford får toppbetyg

Växer med lyxlastbil

Tre lastbilar toppar säljlistan i USA

Se långtradaren hoppa

Lastbilen ser faror i alla vinklar

Förarlösa lastbilar från jättehamn

Volvolastare blir legomodell

Fritt fram att köpa lastbil från MAN

Volkswagen köper Scania

Längre lastbilar kan minska utsläpp

Tänk om lastbilarna tar slut

Chevrolets snabbaste lastbil

Dispensen är klar för de tyngsta lastbilarna

Personbil inspirerar Volvos nya lastbil

NyTeknik


Ny Teknik bevakar och skriver om ny teknik inom områden som fordons-industri, innovation, digitalisering, bygg, miljö, it och telekom. Ny Teknik skriver också om nya entreprenörer, life science, industrins utveckling och automatisering och hur tekniken förändrar samhället.

Tidningen Ny Teknik riktar sig till ingenjörer, it-specialister, teknikkonsulter, forskare, beslutsfattare och allmänt teknikintresserade människor. Ny Tekniks mål är att hålla dessa personer uppdaterade med de senaste och viktigaste nyheterna, reportagen och trenderna inom teknikutveckling – både för jobbet och för fritiden




Ny Teknik kommer ut på både webb och papper. På sajten nyteknik.se uppdaterar vi varje vardag med de snabbaste och mest pålitliga nyheterna och analyserna i teknik-Sverige.

Att Ny Teknik skulle börja ges ut blev officiellt 17 maj 1967. Den 26 oktober samma år kom första numret ut. Tidningen är i dag en del av mediehuset Ny Teknik Group Sverige AB. Bland mediehuskollegerna finns Arbetarskydd, Lag & Avtal, och Teknikhistoria.




HÅLL DIG UPPDATERAD MED VÅRT NYHETSBREV!

BEVAKA NYHETER

Facebook
Instagram
Twitter
Linkedin
Linkedin Jobb
RSS

PRENUMERERA

Bli prenumerant
Min sida

Har du en fråga om din prenumeration?
Kontakta kundtjänst
Vanliga frågor

KONTAKT

Thomas Peterssohn Chefredaktör och ansvarig utgivare

Redaktionen
08-796 66 00

POSTADRESS

Ny Teknik
Ny Teknik Group
Box 6323
102 35 Stockholm

TIPSA OM NYHETER

E-post
08-796 66 00
Läs mer här

ANNONSERA

Produktannonsera Platsannonsera

© 2023 NY TEKNIK • FAQ • OM COOKIES • VÅR PERSONUPPGIFTSPOLICY • ALLMÄNNA VILLKOR FAKTURA • SITEMAP All information är upphovsrättsskyddad. Citera gärna men ange källa.