FORDON

Vinstkross för Volvo Cars: ”Starkt varumärke och attraktiva modeller”

Volvo EX90 framför rosa bakgrund
Volvo EX90, Volvo Cars nya helt elektriska modell i samband med lanseringen. Arkivbild.

Volvo Cars krossar marknadens förväntningar och stänger orderboken för nya lyxmodellen EX90. Konsumenternas nya tuffa ekonomiska verklighet märks dock på en speciell marknad även för biltillverkaren.

Publicerad Uppdaterad

Volvo Cars överraskar marknadsanalytiker med en extremt stark utveckling för första kvartalet.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här