Digitalisering

Spotify: ”Det finns inga garantier för när vi kommer att nå lönsamhet”

Johanna Kull, sparekonom på Avanza. Foto: Karl Gabor / Pressbild, AP Photo / Jenny Kane / TT

I år är det tio år sedan Spotify lanserades och snart kan bolaget börsnoteras. Det kommer sannolikt inte få några direkta effekter för användarna, tror sparekonomen Johanna Kull. ”Men ur ett långsiktigt perspektiv måste Spotify fortsätta ta fram tjänster som vi kunder inte ens visste att vi efterfrågade”, säger hon.

Publicerad Senast uppdaterad

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →

Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.


Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här