Karriär

Så konfronterar du en medarbetare på jobbet

Att konfrontera en medarbetare kan vara tufft. Foto: Pexels

Konflikter och störande situationer kan inträffa på jobbet, men att ta tag i problem är viktigt för att både arbetssituationen och relationer ska fungera. Här är några sätt att närma sig ett obekvämt samtal.

Publicerad

Kanske avstår du hellre från att ta itu med ett problem eller en konflikt på jobbet av rädsla för att förvärra situationen. Men risken är då att problemet istället växer. Att ställa någon mot väggen är obekvämt, men enligt en artikel i Fast Company är konfrontationer viktiga för att kunna upprätthålla både positiv stämning och produktivitet. Här är några tips för att smidigt och framgångsrikt konfrontera en medarbetare:

Linda inte in problemet

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här