Elbilar

Ny hybriddrivlina kapar utsläppen – och kostnaderna

Intressant lösning. Continental har valt att placera sin nya vattenkylda elmotor mellan förbränningsmotorn och transmissionen. Foto: Press
Continentals nya system består av en vattenkyld elmotor på 30 kW med integrerat batteri samt styrelektronik. Foto: Press

Ett 48-voltssystem mellan mild- och fullhybrid. På höstens bilmässan i Frankfurt ska Continental visa upp ny innovativ hybridteknik.

Publicerad

Tyska Continental har under en längre tid utvecklat olika 48-voltssystem för kostnadseffektiv elektrifiering. Nu tar de tekniken ytterligare ett steg och presenterar ett system som tack vare en elmotor tillåter körning på el.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här