Digitalisering

Spotify växer ännu mer – nu störst på podcast

Spotifys grundare Daniel Ek. Foto: Henrik Montgomery/TT

Musiktjänsten Spotify levererar enligt förväntningarna. Annonsintäkterna, särskilt från podcasts, har ökat kraftigt. "Intresset från annonsörerna inom det området är stort", konstaterar Spotify-grundaren Daniel Ek.

Publicerad

Spotifys rapport visade en rörelsevinst för tredje kvartalet i rad och antalet användare ökar fortfarande stadigt. De betalande premiumanvändarna är den största kassakon, men annonsintäkterna ökar kraftigt (75 procent på ett år).

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här