Digitalisering

Politik mest delat i sociala medier

Politik slår gulliga roliga katter och skojiga klipp när det gäller delningar i sociala medier, visar en rapport från Mittuniversitetet, uppger SR:s Kulturnytt.

– Det jag tyckte var intressant var att det politiska innehållet är så engagerande. När man pratar om toppartiklarna som blir mest delade, så är det stora ämnen som rasism, feminism, partipolitik till och med, säger Sara Ödmark, som står bakom rapporten, till Kulturnytt.

Även kvällstidningarna står sig starka och i första hand är det nyhetsartiklar som delas, även om krönikor och opinionsartiklar får stor spridning.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här