Digitalisering

Alla snackar om Clubhouse – här är det du behöver veta

Clubhouse. Foto: Peter Ottsjö
Clubhouse. Foto: Peter Ottsjö

Miljontals människor strömmar till succéappen Clubhouse, som nu finns i Sverige. Ny Tekniks reporter Peter Ottsjö har testat den ljudfokuserade plattformen – och reder ut varför det är ett sånt ståhej. 

Publicerad

Det kommer en notis på telefonen: Alex Schulman, Bianca Ingrosso och några andra mediepersonligheter har, som det heter med Clubhouse-lingo, ”startat ett rum”. Jag klickar på länken och landar i ett nonsenssamtal. Det är som när man är på café och tjuvlyssnar på kändisar som råkat hamna vid bordet bredvid. 

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här