KARRIÄR

Så behåller du lugnet när det är kaos på jobbet

En dator på ett stökigt skrivbord.

Ekonomin är dålig, en chef har slutat, en konflikt har uppstått eller ett storvarsel är på gång. Emellanåt stormar det på en arbetsplats – så här gör du för att behålla fötterna på jorden.

Publicerad Uppdaterad

Det är inte en upplevelse någon önskar sig, men de flesta kommer förmodligen att någon gång under sin karriär behöva hantera turbulenta perioder på sina arbetsplatser. I en artikel i Harvard Business Review ges tips på hur du gör för att stå stadigt i kaoset: 

Ge dig själv utrymme att känna. Det är vanligt att ambitiösa människor tänker att de ska arbeta vidare som om ingenting hänt, men det är inte ett tecken på svaghet om du känner jobbiga saker. I stället är det viktigt att du är tillåtande mot dig själv när oro, frustration eller andra negativa känslor dyker upp.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här