KARRIÄR

Bli bättre på beslut – så avslutar du ditt beroendet av bekräftelse

Att behöva konstant bekräftelse från medarbetare eller överordnade innebär en stress och kan underminera din roll på arbetsplatsen. Så här gör du för att bli mer självständig och beslutsam.

En vilja att vara accepterad och uppskattad av andra är en naturlig och hälsosam strävan oavsett titel eller position i en organisation. Men när självförtroende, beslutsfattande och självkänsla överlag blir beroende av andras bekräftelse, då har du ett problem, menar författaren till en artikel i Harvard Business Review (HBR). 

Här är fem tips på hur du hittar balansen mellan att lita på dig själv samtidigt som du är öppen och lyssnar till andra: 

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här