Karriär Klantig rekrytering sänker företagets varumärke Ingrid Höög, vd på Wise Professionals. Foto: Wise Professionals Foto: Imtmphoto / Alamy En ogenomtänkt rekryteringsprocess sänker företagets varumärke. Men trots att företag har svårt att hitta rätt arbetskraft – saknas ofta långsiktighet i kompetensförsörjningen. Felix Björklund Publicerad 21 dec 2017 kl 13.37 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ karriär rekrytering
SAMHÄLLE Så ska svenska ”vanlisar” hjälpa Ukraina mot Ryssland FOI testar nytt koncept: ”Syftet är att hjälpa Ukraina och att förse dem med analyser”
DEBATT ”Startups behöver en arena för att stärka Sveriges försvarsförmåga” REPLIK. Civila startups som vill arbeta med innovationer för försvaret saknar en nationell plattform, skriver Marcus Aronsson.