Karriär

Behåll personalen även i vargatider

(foto Colourbox)

Säg inte upp folk så fort tiderna börjar bli sämre. Det kan bli mycket dyrare i långa loppet än att hålla fast vid sin personal. Det är konsultfirman Pricewaterhouse Coopers analys av läget.

Publicerad

Uppsägningar förstör firmans rykte i ett nafs och de som jobbar kvar blir håglösa och rädda och därmed underpresterande. Vill man vårda sitt varumärke och fortsätta med sin affärsstrategi ska man behålla sin personal och se till att den mår bra och är på hugget.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här