Elbilar Fordchefen: Mustang Mach-E ger vinst direkt Mach-E. Foto: Ford En produkt för att kapa utsläppssiffror – eller en kassako? Enligt Fords chef Jim Hackett är deras nya elbil Mach-E lönsam. Men han bortser samtidigt från en viktig sak. Felix Björklund Publicerad 24 nov 2019 kl 07.11 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta Det går inte att säga annat än att de traditionella biltillverkarna har varit något försiktiga när det kommer till att investera i elbilsteknik.För det är först nu, runt sju år efter de första serie-elbilarna kom, som vi på allvar börjar se ett större antal modeller komma ut. Logga in här Prova Ny Teknik – 49 kr för 1 månad Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ elbilar ford Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta
”Återigen – regler för tvister om företagshemligheter måste reformeras” SLUTREPLIK. Immaterialrätten är avgörande för vår välståndsutveckling. Storföretag och startupsektor omsätter miljarder, skapar arbetstillfällen och nästa generation produkter och tjänster. Hur ska det utvecklas utan rättsligt skydd för patent? skriver Peter A Jörgensen och Kjell Jegefors.
Jätteanläggning för infångning av koldioxid får klartecken i domstol Energibolaget Stockholm Exergi får tummen upp av Mark- och miljödomstolen. Planen är att de ska bygga en av de första anläggningarna för koldioxidinfångning i Sverige
Jättekärnkraftverk tar steg mot återaktivering Den japanska kärnkraftsoperatören Tepco har begärt tillstånd för att börja lasta kärnbränsle vid kärnkraftverket i Kashiwazaki-Kariwa i ett steg mot en eventuell återaktivering, rapporterar internationella medier.