FORDON

BMW om vätgas: ”Vi kan inte enbart satsa på batterier”

BMW:s vätgaschef Jürgen Güldner med en av tillverkarens testfordon, en IX5 Hydrogen
BMW:s vätgaschef Jürgen Güldner med en av tillverkarens testfordon, en IX5 Hydrogen

”Fool Cell” enligt Elon Musk – ett måste enligt BMW. Bränsleceller i fordon är hett diskuterat, men den tyska tillverkaren väljer väg. ”Man måste fråga sig hur vettigt det är med bara batterier”, säger Jürgen Güldner på BMW.

Publicerad Uppdaterad

Bränslecellen som teknik är inte ny, faktum är att det är 200 år sedan som själva konceptet demonstrerades för första gången.

🔒 För att läsa artikeln behöver du vara prenumerant

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.


Är du medlem i Sveriges Ingenjörer eller tidningsprenumerant? Aktivera ditt konto här
Se andra erbjudanden: nyt.se/prenumerera