Digitalisering

Resan blir digital med Apples hajpade klocka

”Jag älskar det sätt på vilket klockan ger dig relevant information vid rätt tillfälle. Spårändringar, ny ankomsttid och så vidare uppdateras dynamiskt”, säger Claes Lindholtz, affärsutvecklingschef på SJ. Foto: Jörgen Appelgren
Claes Lindholtz Foto: Jörgen Appelgren

SJ jobbar hårt med att införa nya digitala tjänster för att underlätta för resenären. Det senaste är att få biljetten i Apples nya klocka. På SJ:s årsstämma i dag onsdag är digitaliseringen en viktig presentationspunkt.

Publicerad

– Vi tittar mer och mer på digitala tjänster, speciellt kring trafikinformation. Mobila tjänster kommer att vara en stor del av kundupplevelsen framöver, säger Claes Lindholtz, affärsutvecklingschef på SJ.

Exemplet för dagen är en app för Apples Watch, som ännu inte har släppts i Sverige. Många företag hakar ändå på med appar för klockan – allt från Nordea till Expressen.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här