Digitalisering

Oj oj Eniro

Nu vill Eniro ha hjälp att göra sina sökningar och hemsida bättre. På hemsida finns en oj oj knapp som användarna ska använda när företaget misslyckas med en träff.

Publicerad

Eniro skriver följande om sin Ojoj-knapp:

Använd vår ojoj-knapp när du tycker att en träff är konstig eller inte stämmer. Vi jobbar hela tiden på att förbättra våra träffar. Med din hjälp kan vi bli ännu bättre.

Det har blivit fel den senaste tiden och senaste pr-jippot där folk skulle gissa vad som fanns inuti en stor gul låda på Sergels torg kantades av problem. I början av kampanjen dök en rad könsord och mindre smickrande förslag på gåtan vad som fanns i Eniros jättelåda upp på skärmen.

Dessutom håll inte Eniro sitt löfte till segraren. I pressmaterialet stod det: "Den som snabbast gissar vilken hemlig produkt som finns i boxen vinner innehållet."

I boxen fanns en bil. Vinnaren fick dock inte bilen i vinst, utan får endast en 24 månaders prenumeration på bilen.