Digitalisering Kvinnorna undviker näthandel De vana nätshopparna är till 60 procent män, visar en undersökning från Centrum för Konsumtionsforskning i Göteborg. Den enda kategorin där kvinnor dominerade var att söka information om miljö- och rättvisemärkning samt produktinnehåll. Niklas Dahlin Publicerad 4 jun 2009 kl 12.26 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 1 kr för en månad Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här nyheter digitalisering näthandel internet
INDUSTRI Vilka är de fem aktörerna som vill köpa Northvolts cellfabrik? Northvolts Skellefteåfabrik lockar fem köpare. Här är en lista på tänkbara kandidater.
DEBATT ”Sverige behöver ett innovationslyft som för 100 år sedan” REPLIK. Mer stöd till enskilda uppfinnare vore bra för Sverige, skriver Lennart Rolfsman.
TECH Rena rama revolutionen? Vi testar nya AI-webbläsaren Dia Dia är både en webbläsare, chattbot och – säkerligen – internets framtid. Ny Tekniks techreporter Peter Ottsjö testar.