Startup Burt: Hjälper medier att optimera E-handelsföretag är skickliga på att mäta kundbeteenden och anpassa webbutiker och erbjudanden. Medieföretag har normalt inte hunnit lika långt, och Burt satsar på att erbjuda optimering specifikt för mediesektorn. Mats Lewan Publicerad 1 apr 2014 kl 20.00 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ 33-listan startup nyheter
KARRIÄR Så hanterar svensk industri risker med utländska forskare Kontakter med försvarsuniversitet, risk för utpressning i hemlandet eller en ”utsugning” av svenska forskning. • Saab och Volvo om säkerhetsarbetet.
ELBILAR ”En fullutrustad toppversion – för många ett gjutet val” Volvo EX30 Cross Country bygger vidare på arvet från 90-talet. Är det framgångsrikt och är det här en modell att satsa på?