Frågor och svar om Ny Teknik Premium

Uppgradering av Ny Teknik pågår. Just nu kan du inte starta en ny prenumeration eller göra ändringar i en befintlig prenumeration.

Efter uppgraderingen kommer vi be dig att logga in på nytt.

 

Fråga: Hur gör jag en adressändring?

Svar: Du ändrar adress genom att kontakta kundtjänst  på telefon 010-1822299. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer så måste du göra ändringen hos de. www.sverigesingenjorer.se eller på telefon: 08-613 80 00

Fråga: Jag vill inte längre ha nyhetsbrev från er?

Svar: Enklast gör du detta genom att klicka på ”Klicka här för att avregistrera dig från nyhetsbrev” i det senaste nyhetsbrevet du fått.

Fråga: Jag vill aktivera mitt konto men hittar ej mitt kundnummer

Svar: Ditt medlemsnummer hittar du på baksidan av den fysiska tidningen som skickas till dig.

Fråga: Hur ofta kommer Ny Teknik ut?

Svar: Premiuminnehållet på Nyteknik.se uppdateras dagligen med premiuminnehåll som enbart prenumeranter har tilllgång till Många av dessa artiklar kommer inte i tidningen utan är unika för webben. Tidningen kommer varannan vecka och övriga veckor kommer premiumnyhetsbrevet som samlar de viktigaste premiumnyheterna på ett ställe.

Fråga: Vad behövs för att få handla på faktura?

Svar:

  1. Vara över 18 år
  2. Har mobilt bank-ID
  3. Bedömas som kreditvärdig
  4. Folkbokförd i Sverige

 

Fråga: Varför tas en kreditupplysning?

Svar: Kreditupplysning kan utföras i samband med fakturaköp. En kreditupplysning är en bedömning av kundens återbetalningsförmåga och består av en mängd olika sammanvägda faktorer såsom inkomst och betalningsanmärkningar. När en kreditupplysning utförs får kund hemskickad en så kallad omfrågandekopia från kreditupplysningsföretaget.

Denna typ av kreditupplysning påverkar ej personens kreditvärdighet.

Fråga: Hur stor är fakturaavgiften?

Svar: Ingen avgift.

Fråga: Hur lång tid har jag på mig att betala?

Svar: 14 dagar för direktfaktura

Fråga: Får jag en ny fakturaavgift när jag uppdaterar min order?

Svar: Nej, om fakturan inte är betald läggs ingen ny fakturaavgift på.

Fråga: Vad händer med förfallodatum när jag uppdaterar min order så det blir dyrare?

Svar: Förfallodatum flyttas fram med 10 dagar.

Fråga: Vad ska jag göra med min faktura när jag har rätt till återbetalning?

Svar: Är fakturan obetald kommer den krediteras och ny uppdaterad faktura skickas ut via mail. Är fakturan betald kommer det ett mail om med instruktioner för hur återbetalning sker.