Frågor och svar om Ny Teknik Premium

Fråga: Hur aktiverar jag mitt konto som medlem i Sveriges Ingenjörer?
Svar: Du aktiverar ditt konto enklast genom att klicka på det länk som skickas till dig från Sveriges Ingenjörer. Som medlem i Sveriges Ingenjörer ska du ha fått ett ”Aktiveringsmail” med instruktioner. Saknar du detta e-mail hänvisar vi dig till att kontakta Sveriges Ingenjörer på www.sverigesingenjorer.se eller via telefon: 08-613 80 00.

Fråga: Jag tillhör Sveriges Ingenjörer men kan ej se Premiumnyheter
Svar: För att du ska kunna se Premiumnyheter ska du ha aktiverat ditt konto enligt mail skickad från Sveriges Ingenjörer.

Fråga: Hur aktiverar jag min digitala prenumeration – Ny Teknik Premium
Svar: Du kan aktivera din digitala prenumeration – Ny Teknik Premium genom att klicka på följande länk www.nyteknik.se/skapakonto

Fråga: Varför kan jag inte se Premiumnyheter i min mobil eller iPad (tablet)?
Svar: För att du ska kunna se nyheter i din mobila enhet behöver du logga in med e-mail och lösenord. Dessa uppgifter skickades till dig i samband med att du aktiverade ditt konto. Du kommer efter att ha loggat in en gång att bli ”igenkänd” av systemet då vi sparar cookies på inloggade prenumeranter.

Fråga: Kan man som prenumerant på papperstidning även logga in digitalt?
Svar: Som prenumerant hos oss har du även tillgång till den digitala tidningen på nätet. Du kan aktivera din digitala prenumeration – Ny Teknik Premium genom att klicka på följande länk www.nyteknik.se/skapakonto

Fråga: Hur gör jag en adressändring?
Svar: Du ändrar din adress genom att klicka på ”Mina sidor” och gå till i menyn Ändra email/adress. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer så måste du göra ändringen hos de. www.sverigesingenjorer.se eller på telefon: 08-613 80 00

Fråga: Jag vill inte lägre ha nyhetsbrev från er?
Svar: Enklast gör du detta genom att klicka på ”Klicka här för att avregistrera dig från nyhetsbrev” i det senaste nyhetsbrevet du fått.

Fråga: Jag vill aktivera mitt konto men hittar ej mitt medlemsnummer, var kan jag hitta denna?
Svar: Ditt medlemsnummer hittar du på baksidan av den fysiska tidningen som skickas till dig.

Fråga: Hur många gånger om året ges ny Ny Teknik ut?
Svar: Under 2018 kommer Ny Teknik att ge ut 26 pappersutgåvor och 17 digitala utgåvor.
Totalt 43 nummer. Under 2019 kommer Ny Teknik att ge ut 22 pappersutgåvor och 22 digitala utgåvor. Totalt 44 nummer.

Fråga: Vad behövs för att få handla på faktura?
Svar:

  1. Vara över 18 år
  2. Har mobilt bank-ID
  3. Bedömas som kreditvärdig
  4. Folkbokförd i Sverige

Fråga: Hur skickas fakturan?
Svar: Direktfaktura skickas via e-post inom 5 minuter till den e-postadress som angavs vid beställning.

Fråga: Varför tas en kreditupplysning?
Svar: Kreditupplysning kan utföras i samband med fakturaköp. En kreditupplysning är en bedömning av kundens återbetalningsförmåga och består av en mängd olika sammanvägda faktorer såsom inkomst och betalningsanmärkningar. När en kreditupplysning utförs får kund hemskickad en så kallad omfrågandekopia från kreditupplysningsföretaget.
Denna typ av kreditupplysning påverkar ej personens kreditvärdighet.

Fråga: Kan jag se mina fakturor på nätet?
Svar: På https://minafakturor.nyteknik.se kan du logga in för att hitta Era aktiva och historiska fakturor, samt flytta fram förfallodatum. du loggar enkelt in genom att ange med Er e-postadress och personnummer. Använd sedan inloggningslänken som kommer i efterföljande mail.

Fråga: Hur stor är fakturaavgiften?
Svar: Ingen avgift.

Fråga: Hur lång tid har jag på mig att betala?
Svar: 14 dagar för direktfaktura

Fråga: Varför får jag inte betala med faktura?
Svar: Kontakta fakturakundtjänsten på:
Ny Teknik: 0770-45 71 18 | minafakturor@nyteknik.se

Fråga: Får jag en ny fakturaavgift när jag uppdaterar min order?
Svar: Nej, om fakturan inte är betald läggs ingen ny fakturaavgift på.

Fråga: Vad händer med förfallodatum när jag uppdaterar min order så det blir dyrare?
Svar: Förfallodatum flyttas fram med 10 dagar.

Fråga: Vad ska jag göra med min faktura när jag har rätt till återbetalning?
Svar: Är fakturan obetald kommer den krediteras och ny uppdaterad faktura skickas ut via mail. Är fakturan betald kommer det ett mail om med instruktioner för hur återbetalning sker.

Fråga: Hur får jag tillbaka mina pengar (vid kreditering, borttag varor etc.)?
Svar: Konsument får ett mail med instruktioner samt länk till https://minafakturor.nyteknik.se/aterbetalning
eller https://minafakturor.nyteknik.se/aterbetalning dit kund går för att ange sitt kontonummer på.
Sedan sker utbetalningen inom tio dagar.

Hittar du inte svaret på din fråga här ber vi att få hänvisa dig att kontakta vår kundtjänst på:
www.nyteknik.prenservice.se eller på telefon 0770-45 71 18