Fordon Så klarar sig avknoppningarna Viktiga Saab-år. Klicka på bilden för större version. Illustration: Jonas Askergren. Vicura och E-AAM Driveline Systems är två tidigare Saab-företag som klarar sig bra, även efter en Saabkonkurs. Anders Wallerius Publicerad tisdag 13. december 2011 - 23:00 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Vicura var tidigare en del av Saab Powertrain, men avknoppades för ett år sedan med ekonomiskt stöd av det statliga riskkapitalbolaget Fouriertransform. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ general motors fordon gm
TECH 16 sätt att kapa dina it-utsläpp – ”Stäng av och se om någon reagerar” 16 konkreta åtgärder att börja med direkt för utvecklare, programmerare och it-avdelningar: val av programmeringsspråk, processorer och faran med spökservrar.
ANNONS Utvecklare gör Kronofogden bättre och snabbare Som utvecklare på Kronofogden är Saif Al-Baiaty en viktig kugge i myndigheten som ser till att skulder drivs in på ett rättssäkert sätt. Tillsammans med kollegorna tar han Kronofogden till framtiden.
KARRIÄR Varningen: Så värvar spioner ingenjörer på Linkedin Det kan börja med ett till synes harmlöst meddelande på Linkedin men plötslig hamna i en gråzon. ”Då har man fastnat i fällan”. • Så skyddar du dig från att bli rekryterad.