Fordon

Polestar får sälja i Frankrike igen – efter logouppgörelse med Citroën

Polestars logotyp består av två sparrar som bildar en polstjärna. Foto: Polestar
Citroës logo härstammar från 1919 och byggs upp av två sparrar. Foto: Citroën
Tidigare Citroënäggda DS Automobiles logo är skapad av Citroëns sparrar. Foto: DS Automobiles

Polestars logga var allt för lik Citroëns, ansåg den franska biltillverkaren och fick igenom ett förbud i hemlandet. Men nu har de båda parterna nått en uppgörelse. 

Publicerad

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →

Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.


Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här