Fordon Håller tidtabellen med beprövad teknik Rc-loken rullar på trots snö och kyla. Foto: Tågab Medan SJ ställer in och drabbas av ständiga förseningar kommer Tågåkeriet nästan alltid fram i tid. Hemligheten: äldre lok, regelbunden avisning – och en långvägare som kan branschen från grunden. Jonas Hållén Publicerad 29 dec 2010 kl 14.07 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta Annons Varken förra vintern eller den här vintern har Tågåkeriet i Bergslagen (Tågab) haft några inställda avgångar eller större förseningar.- Vi kör på det gamla SJ-sättet, säger Tågabs vd Lars Yngström. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ fordon snöröjning järnväg Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta
Miljardförlust för LKAB – varselhot över anställda Urspårningarna på Malmbanan innebär en miljardförlust för statliga LKAB. Bolaget flaggar nu för att verksamheten tillfälligt kan behöva stängas ned. Hundratals medarbetare kan påverkas enligt vd:n.
Motstridiga uppgifter i Nevs-soppan – var hamnar tillverkningen av Emily GT? Förhoppningen var att det till sommaren återigen skulle tillverkas bilar i Saabs gamla fabrik i Trollhättan. Men så blir det inte.
Premium Vindkraftverk tappade 22 ton tungt rotorblad – undersöks av drönare Alla vindturbiner ska inspekteras på nytt, både utvändigt och invändigt.