Fordon De vill bygga en 2,4 kilometer lång zeppelinare Hindenburg 1936. Foto: Everett Collection Illustration av ett luftskepp gjord inför ett projekt hos Nasas Jet Propulsion Laboratory. Foto: M. Hughes/Eagre Interactive/Keck Institute for Space Studies Norra polarjetströmmen. Foto: NASA's Goddard Space Flight Center Luftens "motorväg". Cirrusmoln i stratosfären, fotograferade från rymdfärjan Discovery. Foto: NASA's Goddard Space Flight Center Skiss där Hindenburg jämförs med passagerarflygplan. Foto: Clem Tillier Med en längd på 2 453 meter skulle luftskeppet rymma 0,2 kubikkilometer vätgas – och kunna lyfta 21 000 ton i last. Forskarnas tanke är att jätten ska färdas med jetströmmarna. John Edgren Publicerad 24 aug 2019 kl 09.46 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ luftskepp zeppelin fordon
TECH Googles AI skannar dig genom dina molnlagrade bilder: Se här hur mycket Mjukvaruingenjören Vishnu Mohandas var osäker på hur Google skulle använda hans bilder. Så han startade sin egen tjänst.
ELBILAR Test: ”VW Golf som laddhybrid är ett riktigt gediget bygge” En uppdatering som ska hålla Golf relevant, trots satsningarna på elbilar. Nya laddhybriden får 13 mils räckvidd. Räcker det för hålla uppe intresset för laddhybriden?