Fordon Därför utvecklar Porsche en drivlina med fyra motorer Porsche Taycan. Foto: Porsche Med en motor för varje hjul kan Porsches mjukvara fördela vridmomentet exakt och blixtsnabbt. I deras snötest rullade bilen som på räls, i 80 km/h. John Edgren Publicerad 9 dec 2019 kl 10.30 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta Annons Elon Musk har tidigare meddelat att Tesla jobbar på en prestandaversion av Model S under arbetsnamnet Plaid.Den ska ha tre elmotorer varav två sitter på bakaxeln – men Tesla kommer att toppas av Porsche. Nu har tyskarna släppt de första detaljerna om sin nya eldrivlina med fyra motorer. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ porsche fordon Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta
Premium Elbilstest: ”Äntligen – här är en helgjuten och eldriven folka” En ny drivlina, mer räckvidd och uppdaterad interiör. Summerar det ihop till att göra Volkswagen ID7 till en riktigt bra elbil?
Ny Teknik på bilmässan i Peking – här är de vassaste nyheterna Det är fyra år sedan sist och när Pekingmässan nu är tillbaka efter covid har mycket hunnit hända. Nya bilmärken, nya spelare och annan teknik. Ny Tekniks Felix Björklund rapporterar från mässgolvet i Kina.
Premium Flytande vindparken har fått klartecken – blir störst i Europa Med 560 MW väntas den bli störst i sitt slag i Europa – här ska den byggas.