Energi Motocrosskörning i det tysta KTM Freeride E väger 95 kg. Foto: KTM KTM Freeride E väger 95 kg. Foto: KTM Freeride E är namnet på KTMs första eldrivna motocrosshoj. Stark som en 125 kubiks tvåtaktare, men tyst. Håkan Abrahamson Publicerad 1 nov 2012 kl 15.22 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta Annons Österrikiska KTM, välkänt på tävlingsbanorna med sina motorcyklar i orange och svart, har tagit fram en eldriven motocrosshoj. Den ska hävda sig mot klassiska bensindrivna maskiner - prestanda motsvarar en 125 kubiks tvåtaktare. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ motorcyklar energi batteriteknik Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta
Svenska satelliten kopplar upp franska polisens elitstyrka Sveriges första helt privatfinansierade satellit – täcker tredjedel av jorden. • Franska GIGN först att kopplas upp under OS. ”Taktisk kommunikationskanal.”
Efter enorma ai-satsningar och Tesla-nedgång – oro för bubbla inom ”megatech” Analytiker luftar tankar om en möjlig ai-bubbla efter att flera techbolag backar kraftigt på börsen.
Nu ska oljejätten kunna lagra mer koldioxid än Norges totala utsläpp Equinor har säkrat kapacitet att lagra mer koldioxid än Norges totala årliga utsläpp. ”En ny, kommersiell, norsk havsnäring” säger norska energiministern.