Premium

Polestarchefen om rivalen: ”Är ett designfel”

Äkta enpedalskörning, skrotade körlägen och fördelen med Google. Polestars chef Thomas Ingenlath berättar om vägvalen de gjort med Polestar 2 – samt ger en känga åt feldesignade rivaler.

Publicerad

Polestar lanserades som ett nytt märke med högtflygande och elektrifierade planer 2017. Man presenterade sig som ett nytt elbilsmärke, men visade ett gammalt Volvokoncept i laddhybridtappning. Svårplacerade alltså.

🔒 För att läsa artikeln behöver du vara prenumerant

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.


Är du medlem i Sveriges Ingenjörer eller tidningsprenumerant? Aktivera ditt konto här
Se andra erbjudanden: nyt.se/prenumerera