Premium

Lynk & Co lanserar i Europa – ”Vi vill inte sälja så många bilar som möjligt”

Volvo-rötter, kinesiska pengar och en tanke om att förändra bilbranschen. Mitt i brinnande pandemi ska Lynk & Co övertyga Europa om att det är omodernt att köpa deras bilar.

Publicerad

Lynk & Co är ett märke som till viss del har sitt ursprung i Volvo – under skalet är det i princip en XC40. Men med en annan affärsmodell. Efter tre år i Kina ska företaget nu ska försöka erövra Europa. Där blir första anhalt Amsterdam.

– Kvartal fyra i år öppnar vi affären i Amsterdam, men vi kommer samtidigt att vara online i hela Europa. Sverige är ju nästan vår hemmamarknad så det kommer snabbt härefter och ligger högt upp i prioriteringen, säger vd Alain Visser i en videointervju som han genomför från sitt kök.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här