Övriga nyheter
"Vi fick 25 nya kunder"
Utvecklingsföretaget Scint-X, har tagit fram en komponent för ökad upplösning i röntgendetektorer. För att snabbt och kostnadseffektivt nå ut till kunderna valde man att använda nätverket på Linkedin.
Annons
<p>Där hade bolagets styrelseordförande Bo Hammarlund deltagit i ett antal diskussionsgrupper om röntgendetektorer. Han startade en egen grupp, och frågade han om någon var intresserad av ökad upplösning. Det visade sig många vara. Och flera av dem är nu bolagets kunder.</p> <p>- Vi har säkert fått 20-25 kunder via Linkedin, säger Mikael Andersson, vd för Scint-X.</p> <p>Han är inte orolig att medlemmarna i diskussionsgrupperna ska irriteras över att Scint-X använder tjänsten för sin marknadsföring.</p> <p>-Nej, de vill ju ha hjälp att lösa problem. Informationen är relevant för dem. Antingen har ju vi blivit inbjudna till en grupp, eller så har de gått med i vår, säger Mikael Andersson.Helen Ahlbom</p>