Premium Toyota: Vätgas behövs för att klara hållbarhetsmålen Tekniken har framtiden för sig, menar Thiebault Paquet, chef för Toyotas nya bränslecellssatsning. Nya versionen av Mirai är inte längre bara för vätgasnördar, enligt honom. Felix Björklund Publicerad 16 dec 2020 kl 06.00 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 1 kr för en månad Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här nyheter premium vätgasbilar vätgas
TECH Apple ändrar policy för appbutik för att slippa europeiska miljardböter Nya regler införs för att undvika miljardböter enligt EU:s Digital Markets Act.
ELBILAR Glöm EQS – nu visar Mercedes hur en äkta ”flaggskepps-elbil” ska se ut Tre axialflödesmotorer, effekt på över 1 000 kW och möjlighet att ladda 40 mil på fem minuter. Mercedes AMG GT XX tar prestanda till det extrema – men förevisar vad som ska komma 2026.
FORDON Lars Stenqvist slutar som CTO: "Bra för Volvo och bra för Lars" Jens Holtinger tar över som teknikchef efter Lars Stenqvist, som blir senior ledare inom Volvo. "Det är ett fantastiskt jobb, men också tufft", säger Lars Stenqvist till Ny Teknik.