Innovation

Så kan robotar hjälpa svenska företag att bli mer effektiva

Tiden är inne för svenska företag att satsa på ai, var budskapet från Madan Kumar Singh, vd för Accenture i Norden, under konferensen Robotics & AI. Foto: Jörgen Appelgren

Robotarna börjar ta plats i företagen. Men de som vill satsa på tekniken bör räkna med en tuff start, berättade Nordea och Circle K på konferensen Robotics & AI.

Publicerad

Artificiell intelligens och automatisering genom robotisering är två megatrender som förväntas transformera alla delar av samhället.

Men än så länge är det få som har praktisk erfarenhet av teknikerna.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här