Premium

Provkörning: Seat Tarraco E-hybrid – ”Styrningen är bra – utan stora dödszoner”

Ett gott alternativ för de som vill ha en rymlig suv med sladd. Seat Tarraco E-hybrid erbjuder sportig design och flärd – men på en punkt är den irriterande undermålig, skriver Felix Björklund som testat bilen.

Publicerad

Seat har gått från att vara en sydeuropeisk angelägenhet till att bli allt mer och mer accepterad här i norr. Med den senaste generationens bilar har man inte bara tagit ett kliv framåt – det spanska märket säljer som aldrig förr.

Tarraco, som är det gamla romerska namnet på Tarragona, är även modellbeteckningen för tillverkarens största crossover – och denna kommer nu som laddhybrid.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här