Premium

Provkörning: MG EHS Phev – ”En riktig pappersdrake”

MG EHS Phev. Foto: Felix Björklund
MG EHS Phev. Foto: Felix Björklund
MG EHS Phev. Foto: Felix Björklund
MG EHS Phev. Foto: Felix Björklund
Insidan av en MG EHS Phev. Foto: Felix Björklund
MG EHS Phev. Foto: Felix Björklund
Bagageutrymmet i en MG EHS Phev. Foto: Felix Björklund

En inträdesbiljett till elektrifiering för vanliga familjer – eller en budgetbil som inte når målet. På pappret ser uppstickaren MG ut att leverera med laddhybriden EHS, hur är det i verkligheten? Ny Tekniks Felix Björklund tar reda på det.

Publicerad

De med några decennier i ryggen känner nog igen märket MG. Ett stycke brittisk historia som inte minst kunde erbjuda små körglada bilar till en rimlig peng.

Efter att ha blivit uppköpta, gått i konkurs, omstrukturerade och uppköpta igen i olika omgångar så försvann MG från Sverige. Men nu är de tillbaka – dels med en elbil och dels med en laddhybrid. Den senare i form av en tidsenlig crossover kallad EHS.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här