Digitalisering

MAG: Här är receptet för en spelsuccé

I Mag Interactives senaste spel Ruzzle Adventure ska spelaren hitta ord i äventyrsmiljö. Daniel Hasselberg leder företagets 35 anställda. Foto: Jörgen Appelgren

Efter dundersuccén med ordspelet Ruzzle är uppföljaren på väg ut i världen. Med över 50 miljoner spelare är svenska MAG Interactive numera rådgivare åt Google.

Publicerad

Vid ett långt bord sitter 20 spelutvecklare vid sina datorer. Bordet får inte plats i rummet, så det går genom hål som slagits ut i väggarna.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här