Startup

Halv miljon till etikett som visar när maten gått ut

Foto: Pixabay
Innoscentias vd Robin Thiberg Foto: Innoscentia

Skånska  företaget får investering från Vinnova för sin smarta matmärkning.

Publicerad

– Det vet du själv hur det är hemma i kylskåpet. Mat kan hålla mycket längre än det står på etiketten. Tyvärr är man aldrig riktigt säker.

Så säger Robin Thiberg, vd för Skåneföretaget Innoscentia, ett av 86 bolag som fått stöd av innovationsmyndigheten Vinnova i utlysningen Innovationsprojekt i företag.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här