Digitalisering

Efter nya miljonrekordet – så ska Swish vidareutvecklas

Betaltjänsten Swish går som tåget. Och vd:n Anna-Lena Wretman räds inte konkurrens från starka aktörer som Samsung och Apple. Foto: Getswish
Foto: Jessica Gow / TT

Fem år efter starten använder nästan 60 procent av svenskarna Swish. Nu slipar bolaget på nya funktioner för att behålla försprånget gentemot Samsung och Apple.

Publicerad

Den 24 november 2017 är en dag som bankägda Getswish, bolaget bakom betaltjänsten Swish, kommer att minnas. Då slogs nämligen ett nytt rekord med nästan 1,5 miljoner swishningar på en enda dag.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här