Digitalisering Efter nya miljonrekordet – så ska Swish vidareutvecklas Betaltjänsten Swish går som tåget. Och vd:n Anna-Lena Wretman räds inte konkurrens från starka aktörer som Samsung och Apple. Foto: Getswish Foto: Jessica Gow / TT Fem år efter starten använder nästan 60 procent av svenskarna Swish. Nu slipar bolaget på nya funktioner för att behålla försprånget gentemot Samsung och Apple. Kalle Wiklund Publicerad 14 dec 2017 kl 16.25 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ swish digitalisering nyheter
ELBILAR Här är Toyotas nya elbil – ska konkurrera med Volvo EX30 En kompakt eldriven suv – det blir elbil nummer två från Toyota – Urban Cruiser. Till våren kommer bilen och ska försöka armbågas i ett av de tuffaste segmentet som finns just nu.
FORDON Enorma maskiner från gamla Saabfabriken auktioneras ut Den riktigt inbitna Saabnostalgikern har nu möjlighet att lägga vantarna på maskiner som använts för att bygga de historiska bilarna. Enorma hydrauliska pressar från fabriken i Trollhättan hör till de objekt som nu lagts ut till försäljning.