Övriga nyheter 10 000 timmar – nu räcker livslängden för en bränslecellsbil Bränslecellens svaga punkt är livslängden på polymermembranet. Nu anser industrin att det problemet är löst. Man har uppnått de 10 000 timmar som anses vara nödvändigt i en personbil. Eddie Pröckl Publicerad 25 feb 2015 kl 05.30 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 1 kr för en månad Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ övriga nyheter nyheter bränslecellsbil
ELBILAR Varningen: Här är nästa bransch Kina kommer att ta över om vi inte agerar Kina dominerar redan elbilssegmentet, men om inget sker kommer även andra viktiga teknikområden gå samma väg. Den varningen skickar Toyotas vätgaschef till omvärlden.
ELBILAR ”Ruggigt bra räckvidd på el – klarar vardagspendlingen” Provkörd: VW Tayron – laddhybriden som levererar på familjens viktigaste behov.
ENERGI Batterijätten CATL siktar på enorm börsnotering – årets största Kinesiska batterijätten CATL planerar en rekordstor börsnotering på minst 4 miljarder dollar, vilket kan bli årets största globalt.