Karriär

De säljer sig själv – som appar

När studenterna på app-utbildningen på Hyper Island skulle söka praktikplats var det givet hur de skulle marknadsföra sig. De skapade internstore.com och säljer sig själv som appar.

Publicerad

När det blev dags för den första kullen app-studenter på Hyper Island att söka praktikplats bestämde de sig för ett helt eget sätt att marknadsföra sig.

–  För oss är Appstore en av de naturliga marknadsplatserna, det är där våra framtida jobb kommer att landa. Då fick vi idén och tänkte ”shit, vad händer om vi säljer oss själva som mobilapplikationer?”, säger Sandra Stadelmann, student och projektledare för kampanjen på Hyper Island, till dagensmedia.se

Internstore.com finns även som en mobil- och Ipad-app och de har redan fått respons från hela världen.

Sandra Stadelmann berättar för dagensmedia att folk har hört av sig och trott att det på riktigt är en appstore för interns och många vill vara med eller ha in sina studenter.

Att studenterna inte ska hitta några praktikplatser är inget som Stadelmann oroar sig för.

– Jag tror inte att det blir några problem alls för oss att få praktik. Hyper Islands har också ett väldigt starkt varumärke, säger hon till tidningen.