Fordon Tekniken ska ge Airbus lätta delar och effektivare fabriker Airbus använder generativ design för att ompröva formgivningen av en rad flygplansdelar. Men bolaget vill också utnyttja tekniken för att bygga smartare anläggningar. John Edgren Publicerad 21 nov 2019 kl 09.15 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ flygplanskonstruktion airbus fordon
ENERGI Nu kan norrmän koppla in solceller i vanliga eluttaget I Tyskland och Belgien får man göra det – och nu även i Norge. En ny tolkning av reglerna gör det möjligt för norrmän att själva ansluta mindre solcellsanläggningar.
ELBILAR ”Levererar verkligen flera nivåer över konkurrensen” Längre räckvidd och finslipad drivlina. Ny Teknik har provkört nya Porsche Taycan.