Fordon Bloggande testpilot prövar laddhybrid i Göteborg Filip Nystedt i aktion hemma i Uddevalla. Det blåa uttaget är till extrabatteriet, det gröna till motorvärmaren som ska förvärma batteripaketet. (Foto: Filip Nystedt via Flickr). Batteriet klarar fem mil på landsväg i måttlig fart, konstaterar Filip Nystedt i sin blogg. (Foto: Filip Nystedt via Flickr). Hur är det att köra en laddhybrid till vardags? Filip Nystedt vet. Han är en av Sveriges få laddhybridsägare. Nu bloggar han om sin vardag som testpilot. Jonas Hållén Publicerad 14 maj 2009 kl 08.38 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta Annons Efter knappt en veckas körning kan Filip Nystedt konstatera att han har samma problem som alla med bärbara datorer och mobiltelefoner:- Vill man köra på batteriet gäller det att hitta ett eluttag. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ fordon laddhybrider elbilar Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta
Två år sedan fullskaliga invasionen – stryper EU den ryska gasen? Mer än två år efter Rysslands fullskaliga invasion av Ukraina börjar EU närma sig sanktioner mot den ryska fossilgasen.
Kinesiska framgångar för Musk – löst hinder för Teslas självkörande bilar Elon Musks blixtvisit till Kina ska ha gett resultat. Enligt medier ska flera hinder gällande Teslas självkörande bilar på den kinesiska marknaden nu vara lösta.
Snabb 5g-utbyggnad – men Sverige sena på bollen: ”Totalt förödande” 5G-utbyggnaden i Sverige har tagit fart. Varje dag sätts nya basstationer upp i landet. Men alldeles för sent, varnar kritiker.