Elbilar TEST: Hyundai Ioniq Plug-in hybrid Tydlig information... ...om bl.a. kraftflöde... ...och aktionsradie med el. Teknik när den är som bäst. Största skillnaden exteriört. Kablar för alla kontakter medföljer i praktiska väskor. Utrustad med samma drivlina som systerbilen Kia Niro Plug-in och med samma sköna komfort som den ”vanliga” hybridvarianten jag testade förra hösten, har Hyundai nu kompletterat utbudet inom Ionic-familjen med den kanske bästa versionen. Håkan Nilsson Publicerad 15 aug 2019 kl 17.32 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta Logga in här Prova Ny Teknik – 49 kr för 1 månad Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ elbilar hyundai ioniq Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta
”Återigen – regler för tvister om företagshemligheter måste reformeras” SLUTREPLIK. Immaterialrätten är avgörande för vår välståndsutveckling. Storföretag och startupsektor omsätter miljarder, skapar arbetstillfällen och nästa generation produkter och tjänster. Hur ska det utvecklas utan rättsligt skydd för patent? skriver Peter A Jörgensen och Kjell Jegefors.
Jätteanläggning för infångning av koldioxid får klartecken i domstol Energibolaget Stockholm Exergi får tummen upp av Mark- och miljödomstolen. Planen är att de ska bygga en av de första anläggningarna för koldioxidinfångning i Sverige
Jättekärnkraftverk tar steg mot återaktivering Den japanska kärnkraftsoperatören Tepco har begärt tillstånd för att börja lasta kärnbränsle vid kärnkraftverket i Kashiwazaki-Kariwa i ett steg mot en eventuell återaktivering, rapporterar internationella medier.