Digitalisering

Försäljning av nedladdad musik rasar

Det går bakåt för försäljningen av nedladdad musik. Foto: Apple

Apples försäljning av musik i form av nedladdade musikfiler på Itunes har hittills i år fallit med mellan 13 och 14 procent jämfört med förra året.

Publicerad

Det rapporterar Wall Street Journal som hänvisar till insatta källor. Minskningen stämmer med uppgifter från branschföreningen RIAA om sänkt försäljning av nedladdad musik i USA med mellan 11 och 14 procent under årets första sex månader.

Raset är kraftigt med tanke på att den globala försäljningen av nedladdad musik under 2013 minskade med måttliga 2,1 procent i förhållande till året innan.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här