Krönikor Ketchupeffekt i it-branschen Helen Ahlbom, telekomreporter. KRÖNIKA. Förändring tar ofta längre tid än vi tror. Även på internet. Jonas Birgersson grundade Bredbandsbolaget 1998 med visionen att alla hushåll snart skulle ha fiber. Han överskattade förändringstakten å det grövsta. Helen Ahlbom Publicerad 17 jun 2013 kl 06.50 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 1 kr för en månad Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ nyheter hans vestberg ericsson krönikor
INDUSTRI Efter aha-upplevelsen – så ska de minska fartygens utsläpp Grundaren Alisha Fredriksson: Fångades av konceptet – sade upp mig från jobbet • Koldioxid fångas in redan ute till havs.
FORDON GM fimpar elmotortillverkning – satsar på V8-motorer i stället 300 miljoner dollar skulle ge GM:s fabrik elmotortillverkning. Men nu dras satsningen tillbaka. I stället satsar bolaget tre gånger så mycket på en ny generation V8-motorer.
ENERGI Villaägarna: Elnätspriserna ökar fem gånger mer än inflationen Frys elskatten och låt nuvarande regler vara, tycker en av de större elnätsägarna.