Krönikor Ketchupeffekt i it-branschen Helen Ahlbom, telekomreporter. KRÖNIKA. Förändring tar ofta längre tid än vi tror. Även på internet. Jonas Birgersson grundade Bredbandsbolaget 1998 med visionen att alla hushåll snart skulle ha fiber. Han överskattade förändringstakten å det grövsta. Helen Ahlbom Publicerad 17 jun 2013 kl 06.50 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ nyheter hans vestberg ericsson krönikor
ENERGI Kraftig ökning – det här styr intresset för batterimetaller Politikerna vill utvinna mer batterimineraler ur den svenska berggrunden. Men det är annat som styr.
FORDON Polestar ska runda lagen i USA – söker nya leverantörer Elbilstillverkaren Polestar påverkas av ny lag mot kinesisk teknik men fortsätter expansionen i USA.