Digitalisering Ericsson byter slogan Kung Carl-Henric I väljer valspråk "Ericsson – Taking you forward” är den nya slogan som telekomföretaget Ericsson kommer att lansera i februari. Den gamla sloganen ”Make yourself heard” är förlegad eftersom Ericsson inte längre har egen mobiltillverkning. Lars Anders Karlberg Publicerad 10 jan 2005 kl 16.19 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 1 kr för en månad Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ nyheter digitalisering
INDUSTRI Efter aha-upplevelsen – så ska de minska fartygens utsläpp Grundaren Alisha Fredriksson: Fångades av konceptet – sade upp mig från jobbet • Koldioxid fångas in redan ute till havs.
FORDON GM fimpar elmotortillverkning – satsar på V8-motorer i stället 300 miljoner dollar skulle ge GM:s fabrik elmotortillverkning. Men nu dras satsningen tillbaka. I stället satsar bolaget tre gånger så mycket på en ny generation V8-motorer.
ENERGI Villaägarna: Elnätspriserna ökar fem gånger mer än inflationen Frys elskatten och låt nuvarande regler vara, tycker en av de större elnätsägarna.