Elbilar Lotus: ”Vår elbil är unik – den är porös” Foto: Lotus Richard Hill har jobbat på Lotus i 30 år, nu är han chef för aerodynamiken. Foto: Lotus Foto: Lotus Aerodynamik är viktigt för fordons effektivitet. Inte minst om det är en elbil som har en topphastighet på över 320 km/h. Lotus beskriver sin nya elbil Evija som porös. Felix Björklund Publicerad 15 maj 2020 kl 11.33 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ elbilar lotus
TECH Googles AI skannar dig genom dina molnlagrade bilder: Se här hur mycket Mjukvaruingenjören Vishnu Mohandas var osäker på hur Google skulle använda hans bilder. Så han startade sin egen tjänst.
ELBILAR Test: ”VW Golf som laddhybrid är ett riktigt gediget bygge” En uppdatering som ska hålla Golf relevant, trots satsningarna på elbilar. Nya laddhybriden får 13 mils räckvidd. Räcker det för hålla uppe intresset för laddhybriden?