Digitalisering

H&M investerar i svenska Pinmeto

Foto: Alamy

Svenska klädjätten H&M klev i dag in som storägare i den okända Malmö-startupen Pinmeto.

Publicerad

Pinmeto utvecklar en mjukvara som gör det lättare för företag att hålla koll på sina sociala medier. Man utvecklar också ett analysverktyg för fysiska butiker. Med hjälp av det kan man ta reda på hur kunder hittar till varje enskild butik från sökningar via sökmotorer, karttjänster och sociala medier.

I Pinmetos riktade nyemission om fem miljoner kronor kliver klädjätten H&M in stort genom bolaget Colab i den Malmöbaserade startupen med 2,5 miljoner kronor, skriver DI Digital.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här