Premium

Då kommer ”wow-faktorn” med Volvos Google-integrering

Det mjuka är det nya hårda. Den digitala upplevelsen i en personbil har seglat upp som en faktor lika viktig som körupplevelse. Hur ser Volvo Cars på detta – och vilka planer har tillverkaren?

Publicerad

Numer är det på konsumentelektronikmässan CES i Las Vegas årets första viktiga bilnyheter presenteras. Volvo Cars lanserade under mässan tidigare i januari en kvartett konsumentnyheter – som Ny Teknik tidigare har berättat om – som vaken handlar om motoreffekt eller accelerationstider men som fler lär skatta högre: nämligen saker kopplade till användarupplevelse.

Det avslöjades att man får in Youtube i bilarna, sedan att Volvos modeller integreras i Google och att man tar in Qualcomms senaste teknik för att få snabbare infotainment-plattform.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här