Premium Då kommer ”wow-faktorn” med Volvos Google-integrering Det mjuka är det nya hårda. Den digitala upplevelsen i en personbil har seglat upp som en faktor lika viktig som körupplevelse. Hur ser Volvo Cars på detta – och vilka planer har tillverkaren? Felix Björklund Publicerad 18 jan 2022 kl 09.22 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 1 kr för en månad Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ premium nyheter volvo cars
ENERGI Karlshamnsverket får inte användas – elreserv behövs till vintern Redan till vintern behöver en ny så kallad strategisk reserv vara på plats, för att undvika elbrist när kylan slår till.
FORDON Flera döda i dubbla brokollapser – ”Bron sprängdes” Minst sju människor har dödats och flera dussintal skadats i två brokollapser som resulterat i urspårade tåg i Ryssland.
TECH Expert: ”Programmerare har varit lite av försökskaniner” Svenska techpionjärerna ser flera fördelar med ”vibe coding”. Men det finns delar av kodbasen där programmerande ai-agenterna aldrig släpps in.