Miljö Se matens klimatavtryck redan i affären Klimatmärkta livsmedel ska hjälpa konsumenterna att minska sitt klimatavtryck. Men kritiker varnar för svåra beräkningar och att ett ensidigt fokus på klimatpåverkan riskerar att gå ut över andra miljöfrågor. Jörn Spolander/TT Publicerad 12 nov 2019 kl 11.53 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ nyheter livsmedel miljö klimatförändringar
TECH Hexagons köper mjukvaruverksamhet för 1,3 miljarder Förvärvet ska stärka Hexagons position inom 3D-mätning och reengineering.
ENERGI Kristersson om extrema elpriserna: ”Kommer vara tuffa tider” Socialdemokraterna riktar hård kritik mot regeringens hantering av elsystemet och att de utlovade lägre elpriserna har uteblivit.