Premium Därför satsar Lexus på luftkylt batteri i elbilen Varumärkets första rena elbil kyler inte battericellerna med vätska. För att understryka sin tilltro på tekniken erbjuder Lexus tio års garanti och 1 miljon kilometer på crossoverns luftkylda batteri. John Edgren Publicerad 12 maj 2020 kl 14.30 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 1 kr för en månad Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ nyheter lexus premium
FORDON Hon leder Volvos krocklabb: “Följer inte – sätter standard” Fem stjärnor är i Euro NCAP är inget att jaga efter, verkligheten är mycket tuffare än så, menar Åsa Haglund, chef för Volvo Safety Center.
ANALYS ”Fusion kan bli kärnkraften som enar politiker – över blocken” Bill Burrau: När den första testreaktorn från fusionsbolaget Novatron invigdes var den vanliga oenigheten i energidebatten långt borta.
FORDON Lastbilsjättarna går ihop: ”Ska forma utfasningen av fossila bränslen” Hino Motors och Mitsubishi Fuso bildar nytt bolag med notering på Tokyobörsen 2026.