Premium Därför satsar Lexus på luftkylt batteri i elbilen Varumärkets första rena elbil kyler inte battericellerna med vätska. För att understryka sin tilltro på tekniken erbjuder Lexus tio års garanti och 1 miljon kilometer på crossoverns luftkylda batteri. John Edgren Publicerad 12 maj 2020 kl 14.30 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ nyheter lexus premium
ELBILAR Här är Toyotas nya elbil – ska konkurrera med Volvo EX30 En kompakt eldriven suv – det blir elbil nummer två från Toyota – Urban Cruiser. Till våren kommer bilen och ska försöka armbågas i ett av de tuffaste segmentet som finns just nu.
FORDON Enorma maskiner från gamla Saabfabriken auktioneras ut Den riktigt inbitna Saabnostalgikern har nu möjlighet att lägga vantarna på maskiner som använts för att bygga de historiska bilarna. Enorma hydrauliska pressar från fabriken i Trollhättan hör till de objekt som nu lagts ut till försäljning.